Tomáš Ettler

Senior Front-End Developer a Team Leader pro SW Maintenance

Tomáš Ettler
Baví mě, že každý den komunikuji a spolupracuji s lidmi z celého světa. Často se mi stává, že si píšu s člověkem z Bangladéše, Austrálie a na telefonu mám Američany. Můžeme být hrdí, že v Global Center Pilsen pracujeme opravdu pro celý svět.
Baví mě, že každý den komunikuji a spolupracuji s lidmi z celého světa. Často se mi stává, že si píšu s člověkem z Bangladéše, Austrálie a na telefonu mám Američany. Můžeme být hrdí, že v Global Center Pilsen pracujeme opravdu pro celý svět.

Moje kariéra v Diebold Nixdorf
Aneb jak jsem stál u zrodu M&S týmu v GC Pilsen

Moje pracovní začátky

V předchozí práci jsem vyvíjel webové informační systémy převážně v .NET (C#). Během pohovoru jsem ale zjistil, že v Diebold Nixdorf je hlavním jazykem Java. Měl jsem spolupracovat na vytvoření Maintenance & Support týmu, který by zajišťoval podporu stávajících produktů na bankomatech. Rozhodl jsem se zvednout vhozenou rukavici a nastoupil jako SW vývojář.

Náš tým začínal ve čtyřech lidech a začátky to byly opravdu krušné. V krátké době jsme se museli naučit proprietární a pro nás dříve neznámé produkty. Hodně jsme jezdili do centrály v německém Paderbornu, kde jsme se učili od tamních kolegů. Zjevně jsme odváděli dobrou práci, protože náš tým se rozrostl a teď jsme na světě jediní, kteří tyto produkty spravují.

Postupně jsme se naučili, jaké moduly v bankomatu jsou, jaké jsou možnosti hardwaru. Zároveň je tam i specifický software a je zajímavé sledovat, jak jsou tyto části společně propojené. Máme sbírku různých typů bankomatů, na kterých můžeme zkoušet naše řešení. Tohle v mnoha čistě SW firmách neuvidíte.

A nakonec jsem využil i svoje zkušenosti z vývoje aplikací v .NET. Vymyslel jsem si interní projekt, ve kterém vyvíjím nástroj na prohlížení logů z bankomatů. Tento nástroj pomohl zefektivnit naši práci a nyní se používá na mnoha místech na světě.

Detektivní práce

Řeším problémy z celého světa a pomáhám tam, kde lokální síly a znalosti už nestačí. V Maintenance & Support dostaneme většinou ne příliš podrobný popis problému, několik různě kvalitních logů a z toho se snažíme vyčíst, kde vznikl problém.

Rozhodně potřebujeme logické myšlení, abstraktní představivost a trpělivost provádět detektivní práci při zkoumání logů a hledání příčin problémů.

Výhoda této práce je, že většinou za krátký čas řešení najdeme a máme dobrý pocit z toho, že jsme užiteční a dokážeme pomoct.

Global Center Pilsen není klasický korporát

Samozřejmě jsou ve firmě určité procesy, kterým se musíme podřídit. V mnoha jiných věcech ale máme v GC Pilsen volné ruce.

Svůj den si můžu naplánovat podle sebe – v kolik přijdu do práce, kdy a kam půjdu na oběd, kdy se budu věnovat určitému projektu a v kolik půjdu domů. Mám možnost cestovat a budovat kariéru v rámci nadnárodní společnosti. Momentálně vedu část týmu a jsem zodpovědný za projekty z Holandska a Mexika, kam jsem se i podíval. Spolupracujeme s lidmi z celého světa, takže si zároveň každý den intenzivně procvičujeme angličtinu.

Po profesní stránce GC Pilsen nabízí mnoho možností – vyvíjet v Javě (někdy i v C nebo C#), testovat produkty přímo na bankomatech, vytvářet kustomizace pro banky, nasazovat projekty po celém světě, pomáhat bankám v rámci supportu nebo se stát manažerem a práci vymýšlet a domlouvat.

To, že GC Pilsen není svázáno přísnými korporátními pravidly, se odráží i v pohodové atmosféře v kanceláři. Kolegové i šéf se stali mými přáteli, se kterými se můžu uvolněně bavit, zajít na pivo nebo si vzájemně pomoct v osobním životě.

 

Další příběhy zaměstnanců:

 

Podívejte se, co vám aktuálně nabízíme.

Koho hledáme?

loading